In Khomeiny's mysterious and oppressive Teheran, in the tumult of history, creatures of clay and blood fight like so many others for love and freedom. The most incredible story, combining love and revolution, arises from the endlessly changing clay forms. France at the end of the 1970s: Alain meets Jasmine, an Iranian woman who changes the course of his life.