Pino Maniaci lives in Partinico, a province of Palermo, where mafia infiltrations and rackets pollute social life, as does the Bertolino distillery, which pollutes the air and is owned by a man with family mafia ties. In order to tackle the latter, Maniaci, with his hollowed out profile, imposing moustache and hoarse, smoker’s voice leads a campaign of intense denunciation from the height of his local television news programme, which France 2 channel has defined “the longest news broadcast in the world.” It consists of two hours of first hand, unfiltered local news.