Kathi,15, and Tina,16, live in Eichenried, a small village in Lower Bavaria. They are attending the same school in the nearby district town. The two unequal girls hardly have in common. While Kathi is rather open-minded, and confronts her surroundings in a still child-like but direct unafraid way, precocious Tina leads a strangely reclusive life. Tina asks Kathi for a doctor who carries out abortions. In the evening of Eichenried's annual fire department's ball, while Kathi jobs as a waitress, Tina provokes the villagers with her deep cleavage and her impudent behaviour. Tina flirts openly with Kathi's father Tom, Confused and worried, Kathi watches her father leave the ballroom with Tina.