The Dyatlove Pass Incident follows a group of students on a trek to investigate the true life mystery of nine Russian skiers who befell an unexplained death while skiing in the Russian mountains in 1959. To this day, their deaths have been one of the most bizarre unsolved mysteries of the 20th century.