When Bertha dies, her granddaughter Iris inherits her house and finds herself back in the home where she and her cousin used to play dressing-up in the summer holidays.While she wanders from room to room, she gropes her way through memories and things she had forgotten: What did her grandfather really do before he went to war? Which men were Bertha’s daughters in love with? Who ate his apple with the seeds? Finally, Iris recalls the night her cousin Rosmarie had the terrible accident: What was Rosmarie doing on the conservatory roof? What did she want to tell Iris? Iris senses there are several ways to forget. And remembering is only one of them.