An accidental shot links the destinies of two young women – Anita, a detective who is great at her job and getting along pretty well in her private life, and Petra, a young girl whose everyday life would be much easier if she didn’t have to take care of her alcoholic mother. An investigation of an accidental shot intertwines their destinies in the moment when both of them find out that they are pregnant. Found at important turning points, both of them in their own worlds and equally left to their own resources, the two women step by step become close during the investigation.