From the savannahs of Kenya to the winding trails of the Atlas mountains in Morocco, from the heat of Southern India to the vast plateaus of Patagonia, On the Way to School follows Jackson, Zahira, Samuel and Carlito, four children united in their yearning to learn. Like millions of others worldwide, their quest for education and dreams of escaping the traps of poverty, ignorance or loneliness lead them to confront and overcome countless and often dangerous obstacles on their daily journeys to school. By embarking on this adventure littered with traps and challenges, they will begin to leave their childhoods behind.