The film opens in October 2007 with Aurélien Bouvier, known as "Mouton" (Sheep), who is 17 years old. It was his destiny that the young Mouton would live his simple life as a seaside restaurant employee for three years and that he would be torn away from this life after a tragic night at the Sainte-Anne ball. Here is the lingering story of his mates who have remained in a town now inhabited by dogs and hopes contained in small gestures.