Switzerland, that famous neutral country, is – according to recent statistics – the third most armed population on earth. This is partly due to one of its most popular sports: shooting. In the heart of Switzerland there’s a fascinating world of guns, bizarre, interesting characters, different perspectives, controversial ideas and, above all, an exceptional tradition that lives on. Swiss olympic shooting champions, families of Swiss shooters, politicians and others, tell us why shooting and weapons are, or why they shouldn’t be, so popular in Switzerland.