Erto is a village in the Italian Alps, nestled in the craggy Vajont valley, where the dam of the same name was built in the late 1950s, at the time the tallest in the world. In 1963, a landslide on Monte Toc caused a flooding of the artificial lake, creating a fatal wave that killed almost 2000 people. On the other side of the valley, the inhabitants of Erto have continued, before and after the catastrophe, to stage an annual Passion Play. Since time immemorial, on the evening of Good Friday, a Christ from Erto is betrayed, condemned and crucified while history continues its course, with its construction and destruction, its victims and survivors and its calvaries, real and imagined.