Based on the true story of Robyn Davidson who in 1977 undertook an extraordinary solo trek 2,700km by foot across the harsh Australian outback. When Robyn arrives in Alice Springs she has nothing but her pet dog and a wild ambition that the locals pay no heed to, but after months of camping out and working on a camel farm, they begin to take her seriously. Her last obstacle is money and when she meets photographer Rick Smolan she reluctantly agrees to sacrifice some of her solitude so that her journey can be documented and sponsored by National Geographic.