How was it possible for one person to change the world so dramatically? It is as much a political as a psychological question. Wajda, intruding into a private, even intimate sphere of the trade union’s leader, attempts to capture the phenomenon of this incredible metamorphosis: from a simple worker, focused on his day-to-day duties, into a charismatic leader. This controversial persona, himself not without flaws, helped millions set free their dreams of freedom they’d been hiding deep in their hearts, setting the stage for transformations beyond anyone’s imagination at the time.