Samuel is a young man born and grown up in difficult and violent conditions who has already spent several years in and out of prison. After yet another spell in jail, the surveillance judge, responsible for the treatment of detainees, has enrolled him in a program of rehabilitation on a commercial farm. His supervisor is the social worker Vincenzo, who, following the death of his wife, is struggling to restore some balance to his life: he divides his time between his job, a teenage daughter and his role as coach of the local rugby team. Samuel has trouble adapting to the rules of the farm and his relationship with Vincenzo proves problematic from the outset. A former professional rugby player, Vincenzo senses the young man’s potential for the sport and persuades him to try his hand at scrums, place-kicks and tries. The first training sessions are a failure. Samuel does not get on with his fellow players and knows nothing of the mentality of the “team game.” The tensions and misunderstandings between Vincenzo and Samuel do not lessen and the bond that the young man forges with Flavia, the coach’s daughter, only makes things worse. As the days pass, however, Samuel realizes he has found new and healthy stimuli in sport, a possibility of redemption thanks to the oval ball and a new life in the understanding with his teammates and in Flavia’s love.