Piccola Patria tells the story of a extremely hot and suffocating summer experienced by two girls and their willing of escaping the life they have in a small provincial town. Luisa is a live wire, uninhibited, transgressive girl; Renata is, instead, a dark, suffering, angry and in love need girl. Their lives tells the story of a blackmail, of a betrayed love and of physical abuses.