13-year-old Viktor has a big brother who is his hero and role model. Not only is Ole Kristian a talented ice hockey player, he also knows just what to say to girls and often gives his young brother the odd tip or two. Gradually, Viktor begins to notice that people are behaving rather strangely to his big brother. Viktor begins to wonder, moreover, why Uncle Reidar is hanging around the house so much these days.