The Magdalene Asylums in Ireland were run by the Sisters of Mercy on behalf of the Catholic Church. Young girls were sent there by families or orphanages and once there, were imprisoned and sent to work in the laundries where they could atone for their sins. Their sins varied from being unmarried mothers to being too pretty, too ugly, simple minded, too clever or being a victim of rape and talking about it. And for their sins they worked 364 days a year unpaid, they were half starved, beaten, humiliated, raped, their children forcibly removed from them. Their sentence was indefinite. Thousands of women lived and died there. The last Magdalene Asylum in Ireland closed in 1996.