An actor plays a teacher holding Italian classes attended by a group of immigrants who play themselves. They´re working in Italy and need to learn Italian to get their papers, become integrated, and make a living in their new home. Since they come from a variety of countries, each brings his or her own world into the classroom. During the shooting, however, something happens, and reality takes over: when the director shouts "Cut!", the whole cast invades the set. Now they all become actors in the same true story, all in one "true fiction " film: La mia classe.