Munich, 1919. Artist Max Rothman returns from World War I, his right arm missing. Unable to paint, he opens what quickly becomes an acclaimed art gallery. With his beautiful ballerina wife, exquisite children and a talented and passionate mistress, Max's new life is a complete success.