Thirteen-year-old Dubliner Emma isn't too thrilled about being assigned the task of paying daily visits to her grandmother Nan, who is nearly eighty, fiercely independent, and politely described by her offspring as "argumentative." With economic woes battering Ireland, and everyday life coming in for the occasional sucker punch, tensions percolate within Emma's clan — her thirtysomething uncle Colm still lives with Nan and has made an unpleasant habit of borrowing money from Emma's mother. What this family needs is a major windfall — and they might just get one. It's revealed that Nan has been squirrelling away cash in her mattress for decades, nearly a million in euros, she claims. If only her children hadn't decided to surprise their mother with a total house makeover — and tossed the mattress into the trash. A scouring of local landfills is undertaken, and soon enough the entire country will join in the hunt.