To all appearances, May Brennan has it all: she´s intelligent, gorgeous, the recipient of raves for her recently published book, and set to marry her loving fiancé Ziad, a distinguished New York scholar. But immediately upon returning to her family´s hometown of Amman, Jordan, for the wedding, the cracks in her seemingly perfect life begin to show. Her headstrong, born-again Christian mother Nadine disapproves of Ziad, a Muslim, and is firm in her decision to not attend the ceremony. Her sisters Dalia and Yasmine revert to behaving like rebellious teenagers. And her estranged father Edward, newly remarried, awkwardly attempts to make amends. Confronted with the wounds of her parent´s long-broken relationship, coupled with the unavoidable clash of old-world and modern values, May is driven to question the direction her life is taking.