Two dangerous ex-convicts who have nothing left to lose escape during a prison transfer. Out of breath and force, chased by the police, they find a hideout in a charming millstone house, where a friendly family, the Rozes live. Tough luck for the silver wedding anniversary that they should celebrate that evening, as a family, parents and children are taken as hostages.