Kostas Stasinos, 48, the owner of a garden supply store, lives an ordinary life with his wife Rania, his 17-year-old son Andreas, a high school senior, and his 14-year-old daughter Luisa. A progressive thinker and an unapologetic idealist since his student years, he has passed on his values to his children. But when his house is ransacked by a gang of hoodlums, his family's peace and happiness are destroyed, introducing violence into their everyday lives in the shape of an old rifle. Will his family find the strength to heal their wounds and move on?