An isolated country house takes on a monstrous life of its own. Objects and furniture attack the inhabitants, leaving 11-year-old Niamh the only survivor of a bloody massacre that destroys her parents and her little brother, Ciaran. The police ignore her when she tries to tell them about the murderous rage of the house. She is taken in by family friends who try to give her some semblance of a normal life. But Niamh cannot find peace. All around her, signs of danger continue to manifest a lurking violence that soon unleashes itself again...