Two melancholy drifters meet by chance at a restaurant: Ray, a man with a criminal past and, unfortunately, a criminal present; Melanie, a deep-thinking German girl stuck in an alien country with an unsympathetic boyfriend. Their relationship is funny, doomed, and romantic.