Italy, 1948. Young Rocco is growing up in Calabria, until one day his father Salvatore decides to leave to Belgium, where he strives to earn a lot of money by working in coal mines. Very soon he sends for his family. Rocco becomes a migrant overnight, with all the consequences this entails. Rocco wants to be like other youngsters, become someone and have a purpose in life. Against his father’s wish and better judgment he seeks an escape through music and love. The amazing story is based on the childhood memories of the Italian-Belgian singer, Rocco Granata.