Yann Madec, long-time first mate of Franck Drevil, the star skipper of Global System Insurance, sees his dream come true when he replaces the injured Franck at the last minute for the start of Vendée Globe. Nine days into the race and leading, Yann is forced to stop in Cap Verde to repair his broken center-board. Back in the race, Yann discovers a stowaway on board, a Senegalese teenager named Moussa. Faced with the risk of disqualification because of Moussa’s presence, Yann hesitates... Their encounter leads to the most unforgettable round-the-world race ever.