Twenty years after Magnus Edkvist graduated from 9th grade in a grey suburb of Stockholm, he receives an invitation to his high school reunion. Not even the fact that things had gone really well for him, with a wife and children and a nice house and a well-paid job could make him go to one of those humiliating parties. So when Magnus two weeks after gets to go to the reunion it is for a whole another reason...