Vítek is an opera director. In order to appear interesting he says he doesn’t like opera. In order to appear even more interesting, he says he likes soprano singers. Teacher Markétka leads a children's choir. She doesn’t like opera either, but doesn't mind listening to it on the radio. Vítek starts to rehearse Don Giovanni in a regional theatre. According to him, great operas can do without an intelligent plot and he doesn’t want to force the singers to take the tragic moments in operas seriously. Markétka and her little singers try to restore a derelict chateau theatre. Famous baritone singer Jakub, who lives abroad, arrives in the town to play the Commendatore. The destinies of all the three characters entangle and end with a happy marriage.