For a long time, the little ghost has been living in the attic of a castle. Its greatest wish is to see the world by the light of day, but its attempts are all in vain. Three children, Karl, Hannes and Marie, go on a nighttime hike to the castle, where they encounter the little ghost. The following day, the little ghost promptly wakes at noon. Its joy is short-lived, however, as, tinted black by the first sunbeam, the little ghost scares the townsfolk and causes all kinds of chaos. Despairing, it turns to the children for help in trying to go home and return to its former existence as a night ghost.