Zeno and Rossana have been together for a few years; they are slowly growing apart, and the move to a new city exacerbates the distance between them. It doesn‟t help that he works as a nightwatchman, and that she has left a satisfying job teaching music to children to follow him, and is now out of work. During his endless nocturnal rounds with his lively colleague, Tom, Zeno meet a pretty Romanian waitress, Ela, and begins a flirtation that eventually leads to a passionate kiss. As expected, Zeno and Rossana‟s relationship deteriorates even further, and not even the news that Rossana is expecting their child can help them reconnect.