Two suitcases and a cuddly toy – that’s all Nelly and her son Alexej take with them to start their new lives in the West. A Volkswagen stops outside their house in East Berlin. A West German takes them across the border. Nelly claims they are getting married. She is nervous. It’s summer, the late 70s, three years after Wassilij’s death. Nelly’s boyfriend died in a car accident. Ever since, she has been wanting to leave, too...