Based on the first novel of Nobel winning V S Naipaul,The Mystic Masseur , is the first ever film adaptation of any of Naipaul's work. The Mystic Masseur tells the story of 'Ganesh', a struggling author, who finds his fortune when he discovers he has an ability to cure people's minds.