It's just an ordinary day for Jean, a company restructuring consultant—until he has to sack the person he shares his office with. Little by little, his fears and fantasies grow until he loses his footing in both his private and family life. A kind of insomnia and of gradually increasing torpor leads the character into a parallel reality.