After selling his café on Cours d'Espigoule, Jean-Marc, now a young retired person, finally accepts, after much hesitation, to go on holiday to Senegal with his friend Momo. A new adventure begins. When they arrive in Dakar, they meet Modou, their guide, a Senegalese who is a little "saï-saï" (a bit of a rascal) but touching, generous and amusing. After a difficult start, true friendship becomes established while they travel.