Sunshine on Leith is based on the sensational stage hit of the same name, featuring music by pop-folk band The Proclaimers. The film follows the stories of Davy and Ally, who have to re-learn how to live life in Edinburgh after coming home from serving in Afghanistan. Both struggle to learn to live a life outside the army and to deal with the everyday struggles of family, jobs and relationships.