Margit, 46, divorced bank clerk – a so called “strong woman”. It seems that she is able to handle her life very well. But the up-coming marriage of her son Hans with Anna, a girl from Russia, awakes fears. She is also afraid to lose control over her son. The two families meet with ambivalent feelings and prejudices.