The story of one of the most renowned orchestras in the world, enriched by archive material of the last thirty years about the great conductors who have been performing on the most famous rostrum in Rome. Today, this post belongs to Sir Antonio Pappano, an Anglo-American with Beneventian roots, who rediscovered an essential part of his Italian origins conducting the Orchestra Nazionale di Santa Cecilia.