In the sleepy outskirts of Valencia, little moves aside from the colossal cranes arranging shipping containers into massive blocks. Young Miguel and his friends kill time playing soccer in a vacant dirt lot, or bouncing a ball against a wall on the site where the old Cine Nazaret used to be — even the movies have forgotten this place. Parents are either absent or in some zombie-like state. The only adult with whom Miguel connects is his grandpa, who can usually be found wandering the neighbourhood in his underwear or locked in his room, smoking.