In 1983, in a France where intolerance and racial violence were on the rise, three teenagers and the priest from the Minguettes housing project in Marseilles launched a pacific march against inequality and racism. 620 miles long, the march went from Marseilles to Paris. Despite the difficulties and hurdles encountered on the way, their movement would give rise to a genuine surge of hope, like that created by Ghandi and Martin Luther King. When the group arrived in Paris, more than 100,000 people from every walk of life would be there to greet them, changing the face of France.