1870. Young Scottish doctor Jamie Dodd and adventuress Elena van den Ende journey into the dark heart of unexplored Equatorial Africa in search of the origins of Mankind. Returning to Edinburgh with two captured pygmies, Toko and Likola, dreaming of glorious posterity, Jamie immerses himself in the study of these 'missing links'.