When his father cannot make it home Max is convinced that Christmas will be extremely boring this year. But then Mr. Moose crashes through his roof and he is not so sure anymore. This is a giant talking Moose with a big mouth, a warm hearth and a tendency for drama. He claims he was on a test-run with Santa Claus, lost control over the sleigh and crashed, injuring his leg. And now he has to find Santa Claus, otherwise nobody will receive their Christmas gifts. Is Max able to get Mr. Moose and Santa flying again?