His story is epic and inspiring. Born to be a Xhosa leader, he was trained in law, then drawn into resistance, then politics, then elevated to a reverence that approached sainthood. Nelson Mandela has lived one of the most remarkable lives of our time. His autobiography, Long Walk to Freedom, charts the many struggles that took him from South Africa's rural Cape region to armed struggle and arrest, and then to the president's mansion as his nation's first democratically elected leader.