Alina is a girl of Gypsy origins, who lives and works in Paris since years. Once returned in her native village in Sardinia, nearby Cagliari, she establishes a friendly relationship with Giampaolo Esposito, a fifty years old police chief. In this new dimension, Alina will be forced to face herself and her more intimate emotions, through “a trip” who will take her to reconsider all her past life, her aspirations and, most of all, her real identity. This changeover will mark the end of her youth and the starting point of a maturity that will make her more conscious of her weaknesses. Her past will breakthrough on the future of a young lady who is about to become a woman.