The dressing room seems to be waiting for the man to enter and to know what is about to happen: the customary ritual of putting on makeup, repeating one of the monologues of the show, Richard III, whose ghosts seem to float in the room, as the voices of the other actors can be heard in the dressing room next door as they prepare for the performance. The man, who is the director the mise-en-scène and actor, retraces its genesis, all the way back to the evening before, the dress rehearsal. All of a sudden, he is brought back to the present by a voice: “Showtime!” The curtain goes up.