The desert extends endlessly. There is not a tree or blade of grass or rock. But there is one thing in abundance: salt, lying just beneath the baked surface of the earth. This is the Little Rann of Kutch, 5'000 square kilometers of saline desert in Gujarat, India. And for eight months of the year, 40'000 families live here without water, electricity or provisions – laboriously extracting salt from this desolate landscape. Every monsoon their salt fields are washed away, as the desert turns into sea. And still they will return, striving to make the whitest salt in the world.