The day the well-known Mafioso Vito Ciancimino is elected mayor of Palermo is also the day Arturo is born, and this coincidence will have many more consequences on his life than one would think. In fact, the boy has two obsessions, each of which consumes him entirely: his tormented love for Flora, who shares a desk with him in class and who he has been in love with since elementary school; and his obsession about the frightening connections between his city and the Mafia. This second obsession isolates him from everybody, including Flora, until, unfortunately, current events prove him right.