After surviving a hit-and-run attack, Sergeant Denis Quillard steps on a Russian, double-trigger landmine. The only survivor from his patrol, trapped in the middle of the Afghan desert, he must cope with this situation and deal with his doubts and his fears. The enemy is drawing nearer. He only has a few hours to escape. The countdown has begun.