1957. In Alfonsine, one of the many towns in Romagna that was destroyed by the war, the communist barber Sauro Ravaglia and his friends dream of the Soviet Union, the only place where their ideals of peace, brotherhood and equality have come true. When they get the chance to visit Moscow during the World Festival of Youth and Students, the group of friends depart: their expectations are high and they want to bring home as many images as possible of what will be the best trip of their life.