Pete loses his consciousness in the middle of the band's gig. The diagnosis is tough: the doctor cannot say for sure whether Pete will live to see his 18th birthday. On the hospital ward Pete gets Jusa, master of black humour who grew up in a reformatory. One night, encouraged by vodka, the boys decide to take night leave...