Karima, a famous photographer who lived in Paris for several years, was forced to return to Algiers to attend the agony of the old patriarch against which she rebelled and was exiled. This forced return will awaken in her the scars and the ghosts of a repressed past. Once again, it is time to settle accounts. Nothing is more falsely serene than certain places she loved, more deceptive than the scents of Algiers.